Villanykamiont készített a DAF
Sokan ígértek már elektromos teherautókat – a legismertebb talán a Tesla Semi, amely még igencsak messze van a megvalósulástól – ám a DAF újdonsága, a CF Electric látszik eddig a legvalódibbnak. Nem ígér sci-fibe illő képességéket, viszont amit tud, az a mai műszaki színvonalon is elképzelhető.
Az elektromos nyergesvontató külsőre nemigen tér el a sorozatgyártású CF-től, hiszen lényegében csak a hajtásban tér el a két jármű. Az Electric a VDL Groep által eredetileg buszokhoz kifejlesztett villamos hajtását kapta meg, amely egy 210 kW-os, azaz 285 lóerős, és 2000 Nm csúcsnyomatékú villanymotorból, illetve egy 170 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomagból áll. Ahogy a számok alapján is sejthető, ez a kombináció nem ígér nagy hatótávot, a maximum 40 tonnás össztömegű szerelvény egy töltéssel 100 km-t tehet meg, viszont egész gyorsan tölthető.
Az akku 80%-ra fél óra alatt felhúzható, a teljes töltés nagy áramú töltőn pedig másfél órát vesz igénybe. Ez egyelőre nyilvánvalóan alkalmatlan a dízelmotoros kamionok kiváltására, de lehetnek feladatok, amikre már így is használható, és a DAF szerint nagy előnye, hogy igen csendes üzemű.
Annak ellenére, hogy a CF Electric lényegében már most gyártható lenne, hisz nagy részben széria alkatrészekből áll, a DAF egyelőre nem említi, hogy ilyesmit tervezne. Valószínű, hogy a legtöbb teherautó-gyártóhoz hasonlóan, amelyek már készítettek hasonló prototípust – például a Mitsubishi, a Mercedes vagy a Volvo – valamiféle technológiai áttörésre vár a holland cég is, amely nagyobb hatótávot, vagy legalább kedvezőbb töltési időt tenne lehetővé, ezzel a javítva az elektromos teherautók használati értékét.