Túl sok autót tört rommá, kirúgta a Citroen

2018.05.27. 00:45

Hiába volt csapata legjobbja, sokadik nagy balesetét már nem nézték el: a Citroen rali-világbajnoki csapata megválik Kris Meeke-től, egyetlen versenyzőjétől, aki futamokat tudott nyerni a márkának az elmúlt három évben. A múlt heti bukócső-hajlító bukás lett a válóok.

gtdb

Ritkán rúgnak ki gyári versenyzőt szezon közben a rali-világbajnokságon, hát még ilyen sikereset, hát még ilyen indokkal. Kris Meeke 2013 óta hajt WRC-ket a Citroennél, ezalatt az öt év alatt pedig egyedül ő tudott nyerni a franciák autójával. Öt futamot is nyert, sokat meccselt az élmezőnyben, de sokat bukott is. Legutóbb a múlt heti portugál ralin esett a fák közé. Bár navigátorával együtt komoly sérülések nélkül megúszták az esést, az eltorzult bukókeretes Citroen képei végigszaladtak a világsajtón.

A portugál ralis bukás után született a döntés a Citroen csapatánál. Közleményükben kifejtették, hogy Meeke folyamatos balesetei miatt hozták a döntést, egyszerűen túl nagy biztonsági kockázatot látnak benne és jobbnak látják, ha Meeke távozik, mielőtt valami komoly baj történne.   

Hogy milyenek voltak azok a bizonyos korábbi bukások? Íme néhány (nem az összes) csúnya baleset és buta hiba Meeke-től az elmúlt másfél évből:

2017 - Monte Carlo-rali

Nem egy közveszélyes bukás, ilyen azért a legtöbb versenyzőnek jut szezononként egy.

2017 - Argentin rali

Na, ez már egy igazi nagy bukás volt. Vannak, akik komplett karriereket tolnak le ekkora esés nélkül.

2017 - Szardínia-rali

Vezető helyről esett ki a versenyen emiatt a hiba miatt (0:24-től).

2017 - Német rali

Nyitószakaszon kiesni se megszokott dolog, de Meeke-nek tavaly összejött. A német ralin hozta össze ezt a csúfságot.  

2018 - Korzika-rali

Idén se a portugál volt az első balesete. Pár hete Korzikán rohant le az útról.