A Toyota még mindig a legértékesebb autómárka

2018.05.29. 13:20

Ismét kiadta a Kantar Millward Brown a legnagyobb nemzetközi márkák becsült értékének listáját. A BrandZ Top 100 elejét még mindig a technológiai cégek uralják, a legerősebb autómárka, a Toyota értéke alig tizede a Google vagy az Apple értékének.

toyotalogo

Ez utóbbiakat ugyanis 300 milliárd dollár körüli értékűre becslik, míg a Toyota egész pontosan 29,987 milliárd dollárt ér a lista szerint. A BrandZ csak nagy cégeket vizsgál, olyanokat, ahol a márkanév lényegében értékesebb, mint maga a vállalat – ilyen például a Ferrari – egyáltalában nem.

Így nem csoda, hogy az autómárkák közül a Toyota a legerősebb évek óta, de az összes cég közül így is csak a 36. lett. A második helyen, ahogy a prémium-modellek piacán is, a Mercedes lett a második 25,684 milliárd dolláros márkaértékkel, míg a BMW 25,624 milliárddal szorult a harmadik helyre, azaz a két márka az elemzők szerint lényegében ugyanannyit ér.

Az autógyártók további sorrendje a következő lett: Ford, Honda, Nissan, Audi, Tesla, Maruti Suzuki és Volkswagen. A német óriás két év után került vissza az autógyártók tízes listájára, miután lassan kiheveri a dízelbotrány hatásait.