Új legdrágább autója van a világnak
Egyes források szerint 70 millió, más források szerint 80 millió dollárért cserélt gazdát egy Ferrari 250 GTO a napokban. Bármelyik összeg is legyen igaz, egy biztos: új legdrágább autója lett a világnak.
Egy ideje már az a kevés 250 GTO passzolgatja egymás között a világ legdrágább autója címet, de ezzel az új üzlettel akkorát lépett előre a konkrét példány, hogy még a típustársak is sok tízmillió dollár távolságból nézik. Az a kevés példány amúgy összesen 39, ennyit építetek 1962 és '64 között a 250 GTO-ból, a most eladott konkrét darab közülük pedig a 4153GT alvázszámú.
Ez az ezüst 250 GTO egész tartalmas autósportos múlttal bír, bár kimagasló eredményei nem voltak. 1963-ban ott volt a Le Mans-i 24 óráson a kor menő belga csapata, az Ecurie Francorchamps színeiben, ahol negyedikként zártak vele. Egy évvel később megnyerték az autóval a Tour de France-t, majd sok túraautós verseny után nyugdíjazták. Értékén sokat dob, hogy sosem érte komolyabb baleset, jól átvészelte az autósportos éveket; talán a legeredetibb állapotban fennmaradt 250 GTO mind közül.
2003-ban került az emberhez, akitől most David MacNeil amerikai dollármilliárdos megvette 70 vagy 80 millió dollárért (18,5 milliárd vagy 22 milliárd forint). Mivel magánvásárlás volt és nem aukciós árverés, lehet, hogy sosem tudjuk meg a pontos árat, de akármennyi is volt, mindenképp új világrekord. A világ igazoltan legdrágább autóvásárlása azé a 250 GTO-é, amelyik egy 2014-es árverésen cserélt gazdát 39 millió 401 ezer dollárért. Öt éve viszont egy másik 250 GTO-ért magánúton még ennél is többet adtak, ott állítólag 52 millió dollárról szólt az üzlet.