Dacia Duster tisztább motorokkal
Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A 90 lóerős alap-dízel helyére 95 lovas érkezik, 210 helyett 240 Nm csúcsnyomatékkal, míg a 109 lóerős motort 115 lóerős váltja, 240 helyett 260 Nm-es maximális nyomaték-értékkel. Bár ez alapján nem várnánk drámai változást a dinamikában, a gyengébb dízellel 13,8-ról 12,6 másodpercre csökken a gyorsulási idő százra, az erősebbel pedig 11,8 helyett 10,5 másodperc alatt megy ugyanez. A két dízel-Duster végsebessége 167, illetve 179 km/h-ra emelkedik.
Mind a két motor SCR rendszerű, azaz Adblue adalékkal működő redukciós katalizátorral készül, amely alacsonyabb nitrogén-oxid kibocsátást tesz lehetővé. Az átlagos fogyasztás a nagyobb teljesítmény ellenére nem változik, mindkét motor esetében 4,4 literes átlagot ad meg a gyártó száz kilométerre.
A Dacia azt ígéri, hogy a két új dízelmotort később a teljes modellpaletta megkapja.