Az utóbbi évtizedek háborúiban kiderült, hogy az amerikai arzenál egyik gyenge pontja a HMMWV terepjáró, amely ugyan sokcélú rendszerként roppant célszerű, de túl sebezhető. Elsősorban az aknákkal, improvizált bombákkal és kézifegyver-tűzzel szemben védtelen, pedig a manapság jellemző gerilla-hadviselésben ezek a leggyakoribb veszélyek.
Átmeneti megoldásként a hadsereg ugyan beszerzett számos MRAP teherautót – ezek aknaálló, erősen páncélozott járművek – de a HMMWV rendszert – ismertebb, polgári nevén a Hummereket – csak részben váltották fel. A szabvány terepjáró gyártója, az AM General most bemutatta a HMMWV korszerűsített változatát NXT 360 néven, amely bizonyos mértékig orvosolja a típus gyengeségeit.
Az AM General elég alaposan átdolgozta a típust. A legfontosabb fejlesztés, hogy most már minden irányból B7-es ballisztikai védelmi szintet ígérnek, ami elég a gépkarabélyok – például az AK-47-es vagy az M4-es – lövedékeinek megállításához. Ezen felül valamelyest javítottak a terepjáró robbanásállóságán is: az első tengely vonalában a Stanag 2A, középen és hátul a Stanag +1 szabványnak felel meg a védettség – ez utóbbi kézigránátok elleni védelmet garantál.
Ám nem csak harcjárműként, autóként is többet ígér az NXT 360-as. A P400 jelzésű 6,5 literes motor teljesítménye a korábbi 190 helyett 250 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 624 Nm-re emelkedett. Az erősebb motorhoz hatfokozatú automata váltó jár, és a biztonsági felszerelés is korszerűbb, egyebek közt az alapfelszerelés része a blokkolásgátló, a menetstabilizáló és a kipörgésgátló. Javítottak a futómű képességein is: nőtt a hasmagasság és a rugóút, a szélesebb kerekek pedig javítottak a tapadáson és csökkentik a talajnyomást.
A HMMWV-t 1984 óta lényegi megújítás nélkül kínálta az AM General, azaz rendesen eljárt felette az idő. Hogy az NXT 360 elegendő lesz-e ahhoz, hogy további megrendeléseket kapjanak a típusra, azt egyelőre nehéz megítélni, de ahogy valaki megjegyezte a premier kapcsán, valószínűleg nem az európai Eurosatory-n mutatkozna be, ha az amerikai hadsereg, amely már megkezdte az Oshkosh L-ATV típus rendszeresítését a HMMWV-k helyett, ráharapott volna.