Nem biztonságos a Jeep Grand Cherokee

2018.06.12. 17:07

Az IIHS, az amerikai biztosítók által pénzelt intézet ezúttal nagy, önhordó karosszériás terepjárókat tesztelt, elég változatos eredményekkel. Szerencsére csak két modell kapott gyenge minősítést, igaz, azok okkal.

Az amerikai piacos modellek egy része felénk nem kapható, így a gyenge minősítést kapott Ford Explorer sem, ami szerencse, viszont a Jeep Grand Cherokee igen, amely szintén ijesztően rossznak bizonyult. A Jeep legdrágább típusa nem csak a kis átfedéses törésteszten vérzett el – az első oldalajtók zsanérozása vagy 25 centivel mozdult el hátrafelé – de az első utas még le is fejelte a műszerfalat, méghozzá a légzsákon keresztül. Ilyesmi egy korszerű autóban pedig nem fordulhatna elő.

Szerencsére több olyan típus akadt, amely jól szerepelt, bár ezek – az elfogadható minősítésű Toyota Highlander, Nissan Pathfinder és Honda Pilot, illetve a jó minősítésű VW Atlas és GMC Arcadia – nálunk nem kaphatók. Ugyanakkor az adható legjobb, Top Safety Pick+ minősítést megszerző Kia Sorento igen: a vizsgálat szerint a tömegmárkák önhordó karosszériás nagy SUV-jai közül jelenleg ez a legbiztonságosabb.