Kiderült, milyen lesz az új Audi A1-es
A belga Autotijd révén ismerhetjük meg idő előtt az Audi következő újdonságát, a második generációs A1-est. A VW Polóhoz hasonlóan ezt is az új MQB A0 platform-variánsra építették, és látszik, hogy a tervezők igyekeztek önálló karaktert kölcsönözni az autónak.
A többi új Audihoz képest is éles-sarkos formát alakítottak ki, az övvonallal párhuzamosan futó élekkel az autó oldalán. Az orr-részt itt is a hatszögletes óriás-hűtőmaszk uralja, de szokatlan részlet a motorháztető és a hűtőrács között kialakított három, ujjnyi magas rés. A hátsó tetőoszlop és a tető elég erősen emlékeztet a Q2-es kialakítására, bár itt a C oszlop helyett a tető lehet eltérő színű a karosszéria alap-fényezésétől.
Belül a teljesen digitális műszerfal, és az utasülés előtti műszerfal-részt teljes szélességében elfoglaló légbeömlő tűnhet fel elsőként. A stílus itt is felismerhetően Audis, de a megszokottnál valamivel szögletesebb minden.
Műszaki szempontból az új A1-es nagy meglepetést nem ígér. Biztos, hogy az ezres háromhengeres, az 1,5 literes négyhengeres és a 2 literes négyhengeres TFSI blokkok különféle teljesítményű változataiból áll majd a benzines motorválaszték. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy az A1-es esetében is elhagyják-e a dízelmotorokat, ahogy a Škoda Fabiánál tették, vagy sem.
A típus online bemutatója napokon belül esedékes, a forgalmazása viszont csak az év vége felé indulhat Európában.