A nagy szilárdaságú acélok használata manapság egyre természetesebb az autógyártásban. Az erősebb anyagból kevesebb is elegendő, így, még ha viszonylag drága megoldás is, ez manapság a súlycsökkentés legfontosabb eszköze.
A Nissan most azt állítja, új fejlesztésű szerkezeti acélja révén sokkal nagyobb arányban használhat nagy szilárdságú alkatrészeket, mint eddig. A Nippon Steel & Sumitomo Metal nevű vállalattal közösen kikísérletezett 980 MPa szakítószilárdságú acél állítólag kivételesen könnyen alakítható, ezért az autók több alkatrészét készíthetik nagy szilárdságú acélból, mint eddig. A Nissan azt ígéri, a karosszériaelemek negyedét ilyen acélból készíthetik a jövőben, ami végső soron segít a fogyasztás, és ennek kapcsán a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében.
Az új anyagot először az Infiniti QX50-esben alkalmazták – a karosszéria 27%-át alkotja ilyen acél – de hamarosan az olcsóbb Nissan modellekben is elkezdik az alkalmazását.