Koreából jönnek a legkevésbé macerás autók
A J.D. Power legújabb, 2018-as, autókra vonatkozó kezdeti minőségfelmérése elég érdekes eredményeket hozott. Az adatok persze Amerikából jöttek, de az eredményekben sok gyártó szerepel, amely Európában is jelen van.
A kezdeti minőségfelmérés azt összesíti, hogy az egyes autókkal mennyi probléma adódott a birtoklás első 90 napjában. Az összkép ilyen szempontból elég szomorú: száz autóból átlagosan 93-at valamiért szerelni kell már az első három hónap során, az egyes márkák közt azonban hatalmas a különbség.
A felmérésből adódó sorrend nem mindenhol illeszkedik ahhoz, amit az egyes márkákról gondolnánk. Az például biztosan sokakat meglep, hogy a Mercedes alig több, mint átlagos, a Toyotákkal pedig még több is a baj, mint a legtöbb autóval. Azt sem gondolnánk, hogy a Volkswagen vagy a Volvo a lista utolsó negyedébe szorult. Az élmezőnyt a Hyundai csoport három márkája, azaz a Genesis, a Kia és a Hyundai alkotja, utánuk pedig a Porsche, a Ford, a Chevrolet, a Lincoln, a Lexus, a Ram és a Nissan következik.
A lista persze nem feltétlenül fest hiteles képet az autók hosszú távú minőségéről, minőségérzetéről, tartósságáról, biztonságáról, vezetési élményéről, hangulatáról – alighanem ez az olyan márkák szerencséje, mint a két sereghajtó, a Jaguar és a Land Rover – de az azért meglepő, hogy a brit luxusautókkal jellemzően több mint kétszer annyit kell szervizbe rohangálni már a kezdetekkor is, mint bármelyik koreai modellel.