Harmadszor is vadonatúj a mangahős Lamborghini
A Lamborghini Miura önmagában is különlegesség, jellegzetes arányaival és keresztben beépített V12-es középmotorjával valószínűleg a legkarakteresebb sportkocsik egyike. Ám ez a példány, amelyet most újítottak fel a gyárban olyanra, mintha új lenne, még sokkal különlegesebb.
Az SVR változatból ez az egyetlen példány létezik, és eredetileg ezt sem szánták egyedi autónak. Eredetileg sorozatgyártású Miura SV-nek készült 1968-ban, amelyet hét tulajdonosváltás után, 1974-ben a német Heinz Straber vett meg, és vitt vissza a gyárba, hogy készítsenek belőle egy olyan, erősebb és látványosabb gépet, hasonlót, mint a versenyzésre szánt P400 Jota.
A kiszélesített, légterelőkkel és tetőspoilerrel felszerelt sportkocsin 18 hónapot dolgoztak, és végül Japánba került, ahol akkora feltűnést keltett, hogy a Sakkito no Ōkami – magyarra fordítva a Farkas Pálya – című, ma már kultúraformálónak tartott képregény-sorozat egyik ihletője és szereplője lett.
Az autó Japánban maradt, és a legújabb tulajdonosa küldte vissza restaurálásra a Lamborghini Polo Storico műhelybe, méghozzá darabokra szedve. „A teljes munka 19 hónapot vett igénybe, és helyenként komoly kihívást jelentett, mivel nekünk sem volt könnyű összeszedni a dokumentációt az 1974-es módosításokról... A megrendelő kívánságára néhány ponton változtattunk az eredeti specifikáción: a biztonság érdekében négypontos biztonsági öveket, jobb oldaltartású üléseket és egy kivehető bukócsövet helyeztünk el az autóban.” - mondja a felújítást irányító Paolo Gabrieli.
A változtatások arra utalnak, hogy jelenlegi tulajdonosa sem csak statikus vagyontárgynak szánja ezt a különlegességet, de használná is.