Silvermine, az új legjobb játék?
A Silvermine 11 olyasmi, amibe első ránézésre sem nehéz beleszeretni. Végtelenül elegáns, letisztult, mégsem unalmas forma és jó dinamika jellemzi, a létezése célja pedig egyértelműen az, hogy örömet szerezzen egy, vagy akár két embernek.
Ez a kategória már eddig is létezett: hasonló játékszer a KTM X-Bow, az Ariel Atom, a legtöbb Caterham, Radical és Lotus. A Silvermine-ban azonban van valami, amitől ezek mellett sem érezzük amatőr próbálkozásnak.
A tervezők alighanem azt a hitvallást tették magukévá, hogy a kevesebb a több, mivel ebben a járműben tényleg csak a legszükségesebbek vannak meg. Két ülés, bukócső, egy három literes, V6-os motor, nyomórudas futómű, méhsejt-szerkezetű alumínium váz és csinos, de tető vagy szélvédő nélküli burkolat.
Alapvetően két változatot terveznek: lesz egy utcai 11-es, amelybe 225 lóerős motor kerül ötfokozatú kézi váltóval, illetve a pályaversenyzésre szánt SR, 300 lóerővel, szekvenciális, hatsebességes váltóval és 5 centivel leültetve. Hogy mekkora lehet egy ilyen autó tömege üresen, azt egyelőre nem árulták el, de 600 kg-nál nem saccolnánk többre.
Az egyetlen, ami túlzásnak tűnik, az az autó ára: 250 ezer euró, ami még akkor is húzósnak tűnik, ha tényleg csak öt példányt gyártana le a kis holland cég, nagyrészt kézi munkával. Bár lehet, hogy lesz, aki úgy gondolja, hogy ennél nem kell nagyobb presztízs: olyasmire költeni azt a bő 80 milliót, amihez hasonlót már ennek az összegnek a töredékéért is adnának.