Tucat-VW, háromszáz feletti tempóra
Miközben a Volkswagen épp egy elektromos prototípussal próbálja megnyerni a Pikes Peak hegyi felfutót – úgy néz ki, nem is esélytelenül – addig egy másik versenygép is készült a cég számára, amelynek valamivel több köze van a valósághoz.
A vadonatúj Volkswagen Jettát alakította át a gyáriak megbízásából egy THR Manufacturing nevű specialista cég, azzal a céllal, hogy augusztus közepén megdönthessék vele a BGC/G kategória – a rövidítés módosított, feltöltött benzinmotoros kupét jelent – sebességi rekordját.
A feladat nem könnyűá, Johj Hanson Sr egy átalakított Honda Civic-kel 335,503 km/h-t futott a 2016-os Bonneville Speed Weeken, azaz ezt kellene mindenképp túlszárnyalni. A versenygép láthatóan a széria Jettán alapul, és a motorja is az az EA888-as kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor, amely mostanság a sportos VW modellek többségében megtalálható. A Jettában ez ugyan még nem jelent meg – később, a GLi változatban várható – de ez ebben a kategóriában nem számít.
Ahhoz, hogy legyen esély a rekorddöntésre, egy csomó mindent változtattak az autón. Kidobtak minden felesleges belső téri elemet, a szabályoknak megfelelő bukókeretet építettek be, megnövelték a motor teljesítményét, változtattak a sebességváltó áttételezésén, és csökkentették az autó légellenállását. A légellenállási tényezőt futómű leültetésével, szinte talajig érő kötényezéssel, tömör felnikkel, és a tükrök leszerelésével 0,27-re sikerült leszorítani. Az autó lassítását viszont a légellenállás elrontásával is segítik: erre a célra két nagy fékernyő szolgál.
Az, hogy mindez mire elég, az augusztus 11-én induló Speed Week során derül ki, de csodálkoznánk, ha a gyári rekordautó nem tudna legalább 340 km/h-t.