Új, nyolcszáz lovas Dodge készül
Bár a 840 lóerős Demonból nem készül több – a gyártás a 2018-as modellévvel lezárult – a rajongók nem maradnak értelmetlenül erős Dodge kupé nélkül. Tovább készül a Challenger Hellcat, és annak egy erősebb kiadása, a Hellcat Redeye, amelybe a 6,2 literes kompresszoros Hemi V8-as új, 807 lóerős változatát építik.
A nyolcfokozatú automata váltóval gyártott modell 3,4 másodperc alatt érheti el a 96 km/h-t, 10,8 másodperc alatt teszi meg a negyed mérföldet, miközben 210 km/h-ra gyorsul, a végsebessége pedig 326 km/h. A teljesítmény növekedése érdekében a mezei Hellcat motorján 25 alkatrészt kellett lecserélni: egyebek közt nagyobb lett a kompresszor, 2,4 helyett 2,7 literes, így a töltőnyomás 0,8-ról 1 barra nőtt.
Ahhoz képest, hogy az új Challenger változat vagy 13 ezer dollárral – csaknem 3,7 millió forinttal – kevesebbe kerül, mint a Demon, nem tud sokkal kevesebbet. A 33 lóerő különbség ezen a teljesítményszinten nem számít sokat, viszont 72 ezer dollár körüli bruttó árával – ez olyan 20,3 millió forintnak felel meg – a Redeye még mindig a legolcsóbbak közé tartozik az ilyen erős autók közül.
Az árkülönbség ellenére a Dodge nem jár rosszul a Redeye-jal, ugyanis míg a 84 ezer dolláros Demonhoz 1 dollárért kínáltak egy csomó kiegészítőt, az új csúcsmodell esetében ezek nem lesznek ilyen olcsók. Egy teljesen felszerelt autó, szélesítő készlettel, rövidebb végáttétellel, feketére fújt motorháztetővel és sportgumival akár 95 ezer dollárba is kerülhet.
Majdnem ilyen rengeteg lóerőt a legjobb áron persze még mindig a sima Challenger Hellcat kínál, amely durván 61 ezer dollárba (átszámítva 17,3 millió forintba) kerül, és ezért 725 lóerőt kap a vásárló.