A Mercedes G osztályban az elmúlt években a leghíresebb celebritások mutatkoztak, ezért is újították meg nemrég a dobozforma terepjárót. Ám most kiderült, hogy az előző generáció csúcsváltozata nem volt épp veszélytelen: elég egy rossz mozdulat, hogy elveszítse a stabilitását. Szerencsére eddig keveseknek jutott eszébe rükvercben, padlógázzal vadul rángatni a kormányt.
A G65 AMG visszahívását az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NHTSA rendelte el, ugyanis kiderült, hogy a 630 lóerős, V12-es turbómotorral hajtott szörnyeteg túl gyorsan képes tolatni. A motor vezérlőszoftvere ugyanis 25 km/h fölé engedi a sebességet hátramenetben, és ha ilyenkor valaki hirtelen kormánymozdulatot tesz, azzal könnyű kihozni a sodrából a 2,84 tonnás dobozt, ami így fel is borulhat.
A megoldás persze egyszerű szoftverfrissítés, ráadásul összesen vagy húsz autót érint az ügy. Inkább attól érdekes az ügy, mert jól jelzi, hogy még a legdrágább autókban is maradhatnak efféle ostoba hibák.