Nagy a verseny a német tartományok között, kié legyen a Tesla-gyár

2018.08.04. 13:24

Már négy német tartomány küzd azért, hogy náluk építse új európai üzemét a Tesla, a Süddeutsche Zeitung című lap csütörtöki jelentése szerint a Saar-vidék, Baden-Württemberg és Rajna-vidék-Pflaz után Bajorország is beszállt a versengésbe.

5

Franz Josef Pschierer tartományi gazdasági miniszter a müncheni lapnak elmondta, hogy már fel is vették a kapcsolatot a kaliforniai céggel. Bajorország kiváló körülményeket biztosít a Tesla beruházásához - emelte ki a tárcavezető. A kormány a tartomány északkeleti részén, a német-cseh határ térségében fekvő Hof városát ajánlja a Tesla figyelmébe. A bajor gazdaságfejlesztési ügynökség nemrégiben képviseletet nyitott városban, és mindenben a beruházó segítségére lehet - mondta a miniszter.

A Tesla jelenleg egyetlen Gigafactory-ja Nevadában
A Tesla jelenleg egyetlen Gigafactory-ja Nevadában

A Tesla az autók mellett akkumulátorokat is gyártó üzemének, az úgynevezett Gigafactory-nek keres helyszínt Európában. Elon Musk elnök-vezérigazgató egy júniusi Twitter-bejegyzésében jelezte, hogy Németország is az esélyesek között van. A The Wall Street Journal című amerikai üzleti lap pedig július végén bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Tesla a holland hatóságokkal és két német tartománnyal tárgyal a beruházásról.

A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a Süddeutsche Zeitungnak azt mondta, hogy a Tesla tetemes vesztesége ellenére érdemes küzdeni a beruházásért, főleg az akkumulátorgyártás miatt. Németországnak igyekeznie kell, hogy vonzóvá váljon az akkumulátorgyártás nemzetközi szereplőinek számára - húzta alá a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója. Az majd csak két év múlva derül ki, hogy a Tesla egyáltalán fennmarad-e, vagy csődbe megy, "de ha Musknak sikerül az áttörés, a legnagyobbak közé kerül", ezt az esélyt pedig nem szalaszthatja el Németország - mondta a szakértő.

A Tesla amúgy megduplázta veszteségét a második negyedévben, szerdán közölt adatai szerint 718 millió dollár (197,4 milliárd forint) részvényesekre jutó nettó veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 336 millió dollárral. Forgalma viszont 40 százalékkal, 4 milliárd dollárra növekedett. A cég három hónap alatt 53 339 kocsit gyártott és 40 768-cat szállított ki a megrendelőknek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.