Váratlan Volkswagen a láthatáron
Azt már megszokhattuk, hogy létezik az autógyártásban az az irányzat, amely mindenre fényezetlen műanyag elemeket szab, majd terepjáróként tálalja azt. Elsősorban kisautókat szoktak így átalakítani, de mindenféle méretben és formában előfordult már. Talán egyterűben nem mondanánk hétköznapi megoldásnak, de azért ilyen is volt már, a Renault kínálta a Scenic RX4 változatát, a Seat pedig az Altea Freetrack-et.
A különös az, hogy a Volkswagen ezt az eleve nem túl népszerű kombinációt támasztja fel, épp most, amikor az egyterűek a kőként zuhanó kereslet nyomán sorra tűnnek el a gyártók kínálatából. Helyettük ugyan szabadidő-autók érkeznek, de az így sem valószínű, hogy a Tourannak, amely eleve nem épp vérpezsdítő karakterének köszönheti az eladásait, épp a terepjárósító készlet felszerelése segítene. Pedig az újdonság lényege pontosan ez.
Azt még nem tudjuk, hogy ez a kombináció Európában kapható lesz-e, egyelőre csak Kínában mutatták be, méghozzá az ottani, nyújtott tengelytávú Touran alapjain. Az egyértelmű, hogy Kínában is gyorsan terjednek a szabadidő-autók, és lehet, hogy ott ezzel a trükkel még a kínálatban tudják tartani közepes egyterűt, felénk azonban jóval kisebbnek látszik erre az esély.