Nem nagy meglepetés, hogy a Honda is mostanra időzítette a HR-V frissítését: úgyis hozzá kellett nyúlni a motorkínálathoz a szeptember elején kötelezővé váló új Euro6 változat miatt, akkor már megejtették a ciklusközi frissítést is.
A külső változtatásokat nem könnyű felfedezni: lényegében néhány nagyobb krómszínű betéttel igyekeztek friss arculatot kölcsönözni a típusnak. Szemből így egy kicsivel tisztább hatású lett a hűtőmaszk és környéke, amihez az áttervezett első lökhárító is hozzájárul. Hátul igazítottak a lámpák színezésén, így a vízszintes sáv most hangsúlyosabb, mint korábban volt. Összességében azonban nem tűnik akkorának az eltérés a jelenleg kapható változathoz képest, hogy megváltoztathassa a vásárlók véleményét.
A motorválaszték egy új taggal bővül, az 1,5 literes négyhengeres benzines turbós változatával, ám ez, illetve az 1,6 literes turbódízel átdolgozott változata is csak jövő tavasztól lesz kapható. Talán ezért is van, hogy a Honda egyelőre nem közölt adatokat ezekről a motorokról, azaz nem derült ki, hogy melyik változatot kapjuk a turbómotorból. Több van ugyanis, a leggyengébb 173, a legerősebb 205 lóerős. Az egyetlen változat, amely már októbertől kapható lesz, az 1,5 literes szívó benzinmotorral érkezik. Ennek a teljesítménye két lóerővel csökkent – kerek 130-ra – és hatfokozatú kézi váltóval, vagy fokozatmentes automatával érkezik. A gyorsulási ideje százra az előbbivel 10,7, az utóbbival 11,2 másodperc. Átlagos fogyasztásnak 5,3 litert ad meg a gyártó. Saját értelmezésükben a HR-V ez utóbbi adat alapján az erő és a takarékosság lenyűgöző kombinációját nyújtja.
Szintén új megoldás a HR-V-ben a javított hangszigetelést kiegészítő ANC rendszer, ami aktív zajcsökkentést jelent: a hangszóróból kibocsátott ellenhullámokkal igyekszik semlegesíteni a rendszer az alacsony frekvenciás menetzajt.