Közös alapokra épülhet a VW- és a Ford-pickup

2018.08.14. 14:07

A nyár elején jelentették be, hogy a Volkswagen és a Ford új együttműködésre készül, méghozzá elsősorban haszonjármű-fronton. Ennek az egyik első lépése lehet a közösen fejlesztett közepes pickup, amellyel a Ford Rangert és a VW Amarokot válthatják le.

amarokranger

Korábban mindkét cég partnerrel oldotta meg a pickup-fejlesztését: a Volkswagen az 1990-es években a Toyotától vásárolt, a Ford pedig a Mazdával fejlesztett közösen. Ám ezek az együttműködések azóta megszűntek, és a jelenleg kapható modellek fejlesztését már mindkét gyártó maga állta. A legújabb pletykák szerint azonban arra készülnek, hogy egy közös műszaki alapot alakítsanak ki, az Amarok és a Ranger következő generációját pedig erre építsék. Ezzel lényegében megfelezhető a fejlesztési költség, és a gyártást is olcsóbbá tehetnék.

Ebben a kategóriában elég gyakori az efféle együttműködés: a Fiat a Mitsubishitől, a Renault és a Mercedes a Nissantól szerzi be saját pickupját, és mivel ezeknek az autóknak soha nem volt igazán erős egyéniségük, ez láthatóan nem is nagyon zavarja a vásárlókat. Ráadásul a külön alvázas konstrukció miatt még egyszerűbb is közös műszaki alapokra eltérő formájú autót építeni, mint az önhordó karosszériás modellek esetében.

A gyáriak egyelőre sikeresen kikerülték, hogy konrétumokat említsenek, de a két típus modellciklusát ismerve hamarosan esedékessé válik a leváltásuk: az Amarok és a Ranger 2010, illetve 2011 óta van piacon minimális változtatásokkal, azaz 2020-21 körül időszerűvé válik a cseréjük.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.