Gyári ízelítő az új 3-as BMW-ből
Nem csak a BMW, de az egész prémium középkategória legfontosabb bemutatója készül: az új 3-as sorozatot az ősszel mutatják be, annak a modellnek az utódját, amelyhez ebben a szegmensben mindent hasonlítani szokás. Nyilván a gyáriak is érzik, hogy ez mennyire fontos alkalom – alighanem ezért közöltek néhány képet az új 3-as generáció, a G20-as álcázott prototípusairól.
Érthető módon az adatok egy jelentős részét még nem hozták nyilvánosságra, de néhány részletet azért lehet tudni. Ilyen, hogy a szélesebb és hosszabb karosszéria az 5-ösből és 7-esből már ismert szabvány Cluster Architecture (CLAR) platform egy változata, amely a korábbinál több alumíniumot és nagy szilárdságú acélt tartalmaz. A végeredmény 55 kilogramm tömegcsökkenés a méretek növekedése ellenére. A futóműben is akadnak újdonságok, például a rugóút vége felé felkeményedő lengéscsillapítás vagy a progresszív rugózás. Természetesen az első pillanattól lesz M-es futómű, egy centis ültetéssel, merevebb rugókkal és keményebb szilentblokkokkal.
Egyelőre egyetlen motorváltozatról tettek említést. A 330i-be kerülő kétliteres négyhengeres turbós benzinmotor teljesítménye 258 lóerő, amihez állítólag 5%-kal csökkentett fogyasztás járul, annak ellenére, hogy ezen a teljesítményszinten a BMW már nem kínál mást, csak nyolcfokozatú automata váltót, manuálisat csak a gyengébb kivitelekbe építenek majd.
Az autó formájából nem látszik sok a gyári képeken – ami mégis, az arra utal, hogy a tervezők az 5-öshöz hasonlóan nem tértek el jelentősen az eddig használt sablonoktól. Mintha kevesebb lenne a formán az él, és több a lágy, gömbölyded felület, ugyanakkor a hűtőrács egyértelműen sarkosabb, mint volt, ugyanakkor az autó jellege nem változik, ami az eladások szempontjából valószínűleg helyes döntés a gyáriak részéről.
Az új 3-as BMW premierjét várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon tartják, az európai bevezetés pedig néhány hónappal későbbre várható.