Ferdinand Dudenhöffer német gazdaságkutató professzor a Die Presse cikkében gyűjtötte össze azokat az autógyártókat, amelyek a legtöbbet nyertek az autóik eladásán 2018. első félévében.
Talán nem meglepő módon toronymagasan a Ferrari végzett az élen. Az olaszok minden egyes autón 69.000 eurónyi (~22 millió forint) tiszta profitot realizáltak. A második helyen szintén egy sportautó-gyártó végzett. A Porsche negyedannyit, csak 17 ezer euró (~5,5 millió forint) hasznot tehet zsebre az eladott autóik után.
A Porsche után újabb nagy ugrás következik, 5000 eurót (1,6 millió forint) kaszál a Maserati, míg az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz átlagosan 3000 eurós nyereséggel üzemel, a Volvo némi lemaradással követi a németeket. A sereghajtók között végzett a Jaguar-Land Rover. Az indiai tulajdonú cég 800 eurót tehet zsebre minden egyes eladott autó után.
A cikkben igyekeztek ellenpéldát is találni. A kutatás szerint a Tesla még mindig 11 ezer eurót veszít autónként. Bentley-t sem éri meg gyártani, ott autónként pont annyit bukik a gyártó, mint amennyit a Porsche nyer a modelljein.