Futurisztikus dög lett a Bugatti Divo
Megtartották az új, limitált példányszámú Bugatti bemutatóját a Pebble Beach Concours d'Elegance-on. A Divo névre keresztelt újdonság nem lett erősebb, még a végsebességét is korlátozták. A gyártó ezúttal a kanyarokra koncentrált.
Habár a Divo a Bugatti Chironnal nagyon szoros rokonságban áll, a tervezők rengeteget módosítottak a karosszérián, hogy a közös alapok ne legyenek szembetűnőek. Mivel a cél az volt, hogy az új modell a Chironnál sokkal kezesebben viselkedjen a kanyarokban, a módosítások szinte adták magukat. Javítottak a kormányreakción, módosítottak a futóművön, szélesebbek lettek a szpojlerek, több a hűtőnyílás és azok kiképzése is agresszívabb lett, valamint radikálisabb kiképzést kapott a hátsó diffúzor is. A gyáriak szerint a Chironhoz képest további 90 kiló leszorító erőt képes termelni az autó. A könnyebb kerekeknek és audiorendszernek, a gyengébb zajszigetelésnek és a kesztyűtartó likvidálásának köszönhetően a Divo 35 kilót fogyott a Chironhoz képest.
Végeredményben a Divo valami fura Lamborghini-Bugatti keveréknek látszik. Fő arányaiban felismerni benne az elegánsabb Chiront, de hosszúra nyújtott LED-csíkos első lámpái, a sok különböző hűtőnyílás és szárnyelem, valamint a négy kerek kipufogó vulgaritása emlékeztet némely Lamborghini vadászrepülő-stílusára.
A Divo az ígéreteknek megfelelően nem lett erősebb a Chironnál, ugyanazt a négyturbós, 8 literes, W16-os, 1500 lóerős turbómotort kapta, mint a Bugatti leggyorsabb modellje. Gyorsulási adatot nem közölt a gyártó, csak azt árulták el, hogy az autó végsebességét 380 km/h-ra korlátozták.
A módosításoknak vannak számokban mérhető eredményei is. A Divo nyolc másodpercet ver a Chironra a Nardo tesztpályáján. Aki bírja a gyomorforgató jelenteket, akár 1,6 g-s oldalgyorsulást is elérhet az újdonsággal. A Divóból 40 példányt gyárt a Bugatti, amiből az 1,6 milliárd forintos árcédula ellenére már minden egyes darabot eladtak.