A beiktatási verziót már láthattuk májusban, most pedig az orosz luxusautó polgári változatát is megmutatták a Moszkvai Autószalonon. Az UAZ-t is gyártó Sollers állítja elő, egyelőre kis példányszámban, de azt mondják, be tudnak rendezni egy üzemet évi 5-10 ezer autó legyártására is.
Az Aurus márka kifejezetten azért jött létre, hogy beteljesítsék Vlagyimir Putyin egyik korábbi választási ígéretét, és lehetőséget biztosítsanak az orosz elitnek, hogy hazai luxusautót vásároljon. A hosszabb, 6,6 méteres és 6,2 tonnás, páncélozott változatot Putyin elnöki beiktatásán már láthattuk, most viszont, a Moszkvai Autószalonon a rövidebb, polgári változatot is leleplezték. A rövidebb kivitel is egy óriás, 5,63 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,69 méter magas, a tengelytávja 3,3 méter, az üres tömege pedig 2,74 tonna. Az óriási, elrajzolt Audinak tűnő járműbe 4,4 literes, turbós V8-as motort építenek, amelyen a NAMI felirat (az orosz központi autókutató intézet neve) olvasható, ám a mérnöki munka nagy része állítólag a Porschénél készült. A teljesítménye 598 lóerő, amelyhez 60 lóerőt ad hozzá a 9 sebességes automata váltó és a blokk közé épített villanymotor. A motor egyébként egy teljes család tagja: Putyin elnöki limuzinjába 6,6 literes, 850 lóerős V12-est építettek, de állítólag létezik négyhengeres, kb. 250 lóerős kivitel is.
Az állandó összkerék-hajtású, 20-as felniken gördülő, 20 centis hasmagasságú óriás árban és felszereltségben is a Rolls-Royce és Bentley modellek közvetlen vetélytársa lenne, de mivel a projekt alapvetően nem profitorientált – a fejlesztési költséget az állam már kifizette – nem sietik el a piaci megjelenést. A forgalmazás a tervek szerint 2019 januárjában indul 10 millió rubeles, azaz nagyjából 40 millió forintos alapáron, de 2021-ig csak évi 150-200 darab előállítására rendezkednek be. Két év után készül el a tervek szerint egy új üzem, amely évi 5000 autó előállítására lesz képes, de ezt a számot szükség esetén 10 ezerre is növelhetik.
Úgy tudjuk, a műszaki alapokat a Sollers később egy korszerű UAZ terepjáróban is hasznosítani szeretné – alighanem abban láthatjuk viszont a négyhengeres Porsche-NAMI motort is – bár hogy az mikorra készül el, azzal kapcsolatban egyelőre mindenki csak találgat. Az viszont valószínű, hogy az orosz reprezentációs flottát a következő néhány évben Aurus változatokkal töltik majd fel, és azon sem lepődnénk meg, ha az ország milliárdosai is beruháznának egy-egy ilyen hazafias luxusmodellre.