Óriási hibát követett el a Ford?

2018.08.29. 14:20

Az Automotive News azt írja egy felmérés adatai alapján, hogy a Ford a hagyományos személyautókkal együtt azok vásárlóinak nagy részét is elveszítheti. A Cox Automotive kutatása szerint csak 18% venne újból Fordot, 10% valamiféle SUV jellegű modellt, amilyenekből a Ford kínálat áll majd, 5% Mustangot, 3% pickupot. A maradék 82% pedig másik személyautót, nyilvánvalóan másik gyártótól.

1

A felmérés, bár viszonylag kis mintán végezték – 2800 ember biztosan nem reprezentálja pontosan az Egyesült Államok potenciális autóvásárlóit – figyelmeztetés lehet a Fordnak, legalábbis a Cox szerint világosabban kellene kommunikálni a vevőkkel: valahogy elterelni a korábbi Fiesta, Focus, Fusion és Taurus vásárlókat a cég szabadidő-autói felé. A Fordok mutatói most sem nagyon jók ilyen szempontból: az európai Mondeóval lényegében azonos Fusiont lecserélők például 53%-ban választanak más gyártó kínálatából, de ennél sokkal jelentősebb lehet a vásárló-vesztés, ha az adatoknak akár csak a legkisebb közük van az emberek valós viselkedéséhez.

Korábban hasonló folyamat játszódott le, amikor a General Motors megszüntette a Saturn és a Pontiac márkákat: nagyon kevés vásárlót tudtak megtartani más márkáikkal, és a Ford esetében is valós veszély, hogy halálra ítélt szedánjaik vásárlói sem a márkához, hanem az autójuk jellegéhez lesznek hűségesek.

A kínálat átalakítását annak érdekében döntötte el a Ford, hogy javítson a működésből származó haszon arányán, és egyértelműen a látható trendeknek próbáltak elébe menni. Ám elképzelhető, hogy ezzel akár vásárlók százezreit juttatják a konkurencia kezére, méghozzá harc nélkül.