A pereskedés oka természetesen még mindig a dízelbotrány. Ezúttal olyan befektetők szeretnék csökkenteni a veszteségeiket, vagy akár nyerni is az ügyön, akik nagyobb Volkswagen részvénycsomagokba fektettek.
Indoklásuk szerint a vállalat nem tájékoztatta időben őket, így nem volt lehetőségük elkerülni a dízelbotrányból adódó veszteségeket, magyarul nem tudták még épp jókor eladni részvényeiket. Tekintve, hogy a botrány kirobbanását követő néhány nap alatt a VW részvényei 37 százalékot estek, a kárpótlási igény érthető.
A jövő héten induló per összesen 1670 követelést fog össze, és ha a bíróság igazat ad a befektetőknek, újabb felfoghatatlan összeget írhatnak a botrány számlájára a Volkswagennél. A német márka eddigi veszteségeit 27 milliárd euróra becsülik, de ez az összeg csak a büntetéseket és bírságokat tartalmazza, a sok százezer eladhatatlan csalós dízelből adódó veszteségekkel, és a márkanéven esett csorbával lényegesen nagyobb lehet a kár.