A terepjáró-fazonú modelleket Észak-Amerikában kezdték először személyautó helyett használni, és a folyamat most is tart: egyre kevésbé rúghat labdába, aki nem tart többféle méretű SUV-t a kínálatában. Ezzel a Hyundai csoportnál is tisztában vannak, így a Sportage és a Sorento mellé érkezik egy harmadik, még nagyobb típus, amely a Telluride nevet kapta.
A típust tanulmányautóként már láthattuk több mint két éve, de ahhoz képest alaposan megváltoztatták az autó karakterét. Keskenyebbek lettek a fényszórók, szélesebb a hűtőrács, hosszabb és kevésbé szögletes a far-rész – alaposan megvizsgálva a részleteket jól látszik, hogy lényegében újratervezték az autót, az alapoktól. A prototípust most egy divatbemutató kellékeként mutatták be, méghozzá egyértelműen hamis, sebtében tákolt kiegészítőkkel – ilyen a hűtőrácsig felhúzott kartervédő, az A oszlopra erősített snorkel-utánzat, a tetőre vezető létra és a tetőcsomagtartó. Alatta azonban kivehető a szériamodell minden érdekes részlete, köztük a jellegzetes ívű hátsó lámpák.
Adatokat egyelőre nem közöltek, csak annyit, hogy az erősebbik motor V6-os lesz, ami persze lehet akár bőven 300 lóerő feletti teljesítményű is, ha a 3,8 literes Lambda II motort építik be. Az egyetlen számszerű konkrétum, ami kiderült, a gumiabroncsok mérete: ezek 265/50R20-asok. Ez a méret azonban önmagában is sokatmondó: jelzi, hogy a Telluride mekkora egy hegyomlás, mivel a hatalmas kerekek tökéletesen arányosan hatnak rajta.
Ezzel együtt népszerű családi autónak szánják a típust, és meg is van rá minden esélyük, hogy azzá váljon, az olyan típusok ellenfeleként, mint a Chevrolet Suburban, a Ford Expedition, a Toyota Sequoia vagy a Nissan Armada. Hogy mikor árulnak el róla többet, azt egyelőre nem tudjuk, de az már biztos, hogy a gyártás 2019 elején indul.