A Mercedes logikus felépítésű névadási rendszere olyan semmitmondó neveket szült, mint a GLE vagy a GLE Coupé, amelyek egyébként teljesen különböző modellek. Az előbbi a BMW X5, az utóbbi az X6 ellenfele, és most a sima GLE leváltására készül a Mercedes, a rajzon látható autóval.
A GLE eddig az utolsó ML osztály frissített változatának neve volt. Ez még az eggyel korábbi, szögletesebb Mercedes arculatot viselte, amelyet a modell- és névfrissítés kapcsán ráadásul megszabadítottak az érdekesebb részleteitől. Ehhez képest az új, gömbölyded generáció, amely a GLE Coupéhoz hasonló stílusú lesz, ismét egy ügyes arányú, jól kitalált formát hordozhat. Az első gyári vázlat legalábbis erre utal, bár nyilván akadnak rajta túlzó részletek, így a kerekek nyilván nem lesznek ilyen hatalmasak a karosszériához képest, és talán a kartervédő-utánzat sem kap ilyen nagy hangsúlyt a lökhárítón belül.
Más szempontból nem igazán számíthatunk meglepetésekre: a Mercedesnél is szabvány technikát alkalmaznak, amely ráadásul nemrég frissült. Így valószínűleg itt is felbukkan a bő négyszáz lóerős új sorhatos turbómotor, a többi Mercedesből ismerős összkerék-hajtás, a kétliteres négyhengeres turbómotorok erősebb változatai, és alighanem ugyanúgy lesznek dízelváltozatok is, mint eddig, ha nem is olyan nagy számban, mint korábban. Természetesen ahogy minden új Mercedesben, itt is felbukkan a duplaképernyős műszerfal, amelyet ugyan már 2014 óta ismerünk az S osztályból, de elterjedni a teljes kínálatban csak az utóbbi egy-másfél évben kezdett.
A további részleteket valószínűleg az október eleji Párizsi Autószalonhoz közelebbi időpontban tudhatunk majd meg az újdonságról, de addig is van itt néhány kép, amelyen egy előszériás példány látható minimális álcázással – ezen elég jól látszik, hogy milyen lesz a végleges termék.