2018.09.12. 13:59

A Renault tuti receptet vett át a Nissantól, és a Kadjar jól is fogy: százezer példány alatti teljes évet még nem zártak vele. Most egy kicsit átszabják, de csak annyira, hogy akik eddig szerették, ezután se forduljanak másfelé.

A Nissan Qashqai rombusz-jelvényes testvérmodelljének felújítását csupán apróságok jelzik: újak a ködlámpa-fészkek, több a fémszínű részlet a hűtőrácson, viszont kevesebb az autó alsó peremén, és változott az első és hátsó kartervédő-utánzat és környéke. Ha jól megnézzük, fémlemezből készült alkatrészen nem változtattak – az nagyon költséges, modellfrissítésnél nem szokás – de az autó karakterén is alig.

Műszaki szempontból egyetlen jelentősebb változtatást hajtanak végre: a motorválasztékot korszerűsítik. Az 1,2 és 1,6 literes turbómotorok helyére az 1,3 literes, a Mercedesszel közösen használt turbómotor-család két tagja érkezik, 140 és 160 lóerővel. Alakítanak az 1,5 literes dízelmotorokon is: ezek erősebbek lesznek – a két változat teljesítménye 115 és 150 lóerőre nő – és Adblue adalékos nitrogén-oxid katalizátort kapnak.

Akad még néhány kisebb változtatás, átformált ülések és ajtópanelek, javított hűtő- és fűtőcsatornák, aktualizált fedélzeti rendszer és légkondicionáló-irányítópanel, és azt mondják, javítottak a felhasznált anyagok minőségén is.

A frissített Kadjar világpremierjét a Párizsi Autószalonon tartják október elején, és valószínű, hogy még az idén áttérnek ennek a változatnak a forgalmazására.