Most már biztos: búcsúzik a VW Bogár
Tulajdonképpen, technikailag a Volkswagen alapítása óta most először marad a vállalat bogárhátú típus nélkül, hiszen a New Beetle bemutatása idején, 1997-ben Brazíliában még gyártották az ős-Bogarat. Ennek megfelelően tisztességesen elbúcsúztatja a vállalat a Beetle-t, amelynek a második generációját Mexikóban 2019-ig gyártják.
Két különleges változat, a Final Edition SE és a Final Edition SEL készül utoljára a VW mexikói üzemében, de a 2011 óta gyártott New Beetle II-nek végül mennie kell, és a VW amerikai részlegének vezetője, Hinrich Woebcken azt mondja, egyelőre nincs szó folytatásról. „Jelenleg arra koncentrálunk, hogy versenyképes autógyártóvá váljunk az Egyesült Államokban, és felfuttassuk villanyautó-kínálatunkat, így a Beetle utódja egyelőre nem szerepel a rövid távú terveink közt... de soha nem mondjuk, hogy soha” - foglalta össze a Beetle sorsát az igazgató.
A második generációs Beetle legnagyobb hibája, ami miatt rég egyértelmű, hogy mennie kell, az a tény, hogy még nem az MQB alkatrész-rendszerre épül, hanem a korábbi PQ35 jelzésű műszaki alapokra. Ezeket mostanra sehol másutt nem használják, így a gyártás is megdrágult, ráadásul a kereslet sem indokolná a folytatását, hiszen az Egyesült Államokban tavaly már csak 15 ezer, Európában 22 ezer példányt tudtak eladni, ez pedig valószínűleg nem elég arra sem, hogy a gyártás költségei megtérüljenek.
Korábban a VW részéről vetették fel a lehetőségét, hogy a Beetle villanyautóként újulhat meg a szabvány MEB platformon, de ha léteznek is ilyen tervek, a megvalósításuk még biztosan éveket vesz igénybe.