Már a VW Jetta is 338 km/h-val száguld
A Volkswagennek sikerült, amit eltervezett, ha némi késéssel is. Az augusztusi Bonneville Speed Weekre nem jutott ki a sebességi rekordra készülő gyári támogatású csapat műszaki problémák miatt, így csak most, szeptemberben döntötték meg az SCTA G/BGC kategória sebességi világrekordját.
A Jetta, amelyben a karosszéria egyes lemezei és a motorblokk a gyári maradt – nyilván minden mást teljesen átalakítottak – 338,15 km/h-s sebességet ért el, ezzel a Honda Civic-kel beállított korábbi 335,5 km/h-s rekordot adta át a múltnak. A rekorder egyébként Scott Goetz, a Bonneville Salt Flats veteránja, az autót pedig a kifejezetten ilyen gépekre specializált THR Manufacturing alakította ilyenné.
A Volkswagen számára természetesen komoly reklámértéke van a rekordnak, különösen úgy, hogy a sportos Jetta GLI-be is szánt EA888 jelzésű kétliteres turbómotort építették a rekorder-autóba is. Ez az utcai autóban is 200 lóerő felett lesz, a THR tuningja nyomán viszont bő hatszáz lóerőt ad le 8500-as fordulatszámon, ami azt jelzi, hogy a blokk jóval többet bír annál, amit az utcai autóban kihoznak belőle.