Ahogy a BMW-nél általában, a nagyobb tömegben készülő Z4-esbe is turbós, kétliteres négyhengeres motorok kerülnek, méghozzá rögtön kétféle teljesítményszinttel. Az alapmodellt sDrive20i néven kínálják majd, a középső lépcsőfokot pedig az sDrive30i jelenti majd. A négyhengeres-hangtól eltekintve ezek sem gyengék, bár az alap-Z4 teljesítménye épp nem éri el a kétszáz lóerőt.
A BMW szokásához híven szép kerek teljesítmény-adatokat ad meg, kilowattban. Az alapmodell gyári teljesítményadata 145 kW, ami 197 lóerőt jelent, és ehhez járul a 320 Nm maximális nyomaték. Már ezzel sem lehet gond a tempós közlekedés, legalábbis erre utal az üresen 1,405 tonnás kétüléses 6,6 másodperces gyorsulása százra, illetve a 240 km/h-s végsebessége. Az sDrive30i-be ugyanez a kétliteres négyhengeres turbómotor kerül, de 258 lóerővel (190 kW) és 400 Nm csúcsnyomatékkal. Ezzel 5,4 másodperc alatt megvan a százas sprint, a végsebességet pedig már elektronikusan kellett 250 km/h-ra korlátozni. Az azonos motorral ráadásul az autó tömege sem sokkal nagyobb, 1415 kilogramm üresen.
Hathengeres motor csak az M40i-be kerül. A nagyobb blokk miatt ez a kivitel 1535 kilót nyom, de a maga 340 lóerejével így is 4,6 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/h-nál ezt is az elektronika akadályozza meg a sebesség további növelésében. Érdekes adalék, hogy az amerikai M40i – alighanem az eltérő környezetvédelmi és fogyasztási szabályok miatt – jóval erősebb lehet az európainát: ott 382 lóerővel kínálják majd.
Az is kiderült a típusról, hogy kizárólag nyolcsebességes automata váltóval lesz kapható – amit persze kézzel is kapcsolgathat, akinek van kedve az ilyesmihez nyolc fokozat között – és kézi váltós kivitelt pillanatnyilag nem terveznek. A BMW-nél nem új ez az irányzat, bár a vevők időnként kiharcolnak még egy utolsó utáni manuális BMW-t, de azt nem egyszerű megjósolni, hogy ezúttal győzhet-e a spórolási kényszer felett annak a kisebbségnek az igénye, aki az élményért, és nem a látványért tartana sportkocsit. Az is kiderült a Z4-ről, hogy bár ez tényleg sokadlagos szempont a kategóriában, azért akad benne csomagtér, méghozzá 281 literes, ami vagy ötven százalék növekedést jelent az előző generációhoz képest.
A Z4 európai bemutatóját október elején tartják a Párizsi Autószalonon, a forgalmazása azonban csak jövő márciusban indul.