Az ősz eleji EuroNCAP tesztsorozatban az Audi A6, a Volkswagen Touareg, a Ford Tourneo Connect, a Smart EQ ForFour és a vadiúj Suzuki Jimny vett részt. Az eredmény olyan szempontból meglepő, hogy nem a legrégebbi modell szerepelt a legrosszabb eredménnyel.
Az öt modellből kettő, az Audi és a Volkswagen végzett öt csillagos eredménnyel, a Ford Tourneo és a Smart elektromos ForFourja négy csillagot kapott – ez nem is meglepő, hisz nem új modellekről van szó – míg a Suzuki Jimny három csillaggal zárta a tesztet. Igaz, ez utóbbi eredmény sem a gyenge passzív biztonságnak köszönhető, sokkal inkább az aktív biztonsági elektronika hiányának az alapváltozatban.
A nóta tehát a régi, ráadásul a Suzuki megtartotta a régi Jimny legfontosabb tervezési elveit, amelyeket a legjobb indulattal is nehéz korszerűnek nevezni, köztük az alvázas felépítést. Ehhez képest a 73%-os felnőttbiztonsági és a 84%-os gyermekbiztonsági pontszám nem is rossz – ez valószínűleg elegendő lett volna a három csillagosnál jobb eredményhez is – de a gyalogosgázolási teszt 50%-a és az 50%-os pontszám a biztonsági elektronikára lehúzza az eredményt a gyengébbek közé.