A Párizsi Autószalonon állítják ki először a Hyundai i30 Fastback N nevű modelljét, amely lényegében két, eddig külön már létező megoldás összeházasításából született. A sportos i30 N eddig csak a rövid ötajtós karosszériával volt elérhető, a kupé-tetős i30 Fastbackből viszont 140 lóerős volt a legerősebb kivitel. Mostantól azonban a Fastback sem csak ránézésre lehet dinamikus.
Itt is megmaradt a kétféle teljesítményszint, ami az i30 N-re eddig is jellemző volt: kínálják 250 és 275 lóerős kivitelben is, annak ellenére, hogy a gyengébb változatot eddig nemigen vásárolták. Sőt, mintha arra számítanának, hogy a Fastback majd változtat ezen. Adrien Pere, a típus termékmenedzsere azt mondja, más közönséget szeretnének megragadni az elegánsabb formákkal, azokat, akik kifinomultabb, kevésbé feltűnő autót vezetnének nagyon gyorsan. A két teljesítményszint között nincs nagy eltérés, legalábbis a számok alapján: a gyengébbik 6,4, az erősebb 6,1 másodperc alatt gyorsítható százra.
A ferde hátú karosszéria persze nem csak a stílusával hódíthat, akad néhány célszerű előnye is. Ilyen a 0,297-es formatényező, amely alacsonyabb fogyasztást és jobb dinamikát hozhat, valamint a tágasabb csomagtér: itt 450 liter áll rendelkezésre 395 helyett. Ezzel együtt sem teljesen egyértelmű, hogy miért kell i30 N-ből egy másik változat is, amikor házon belüli vetélytársnak ott van még a Kia Ceed GT is, de a koreaiak az autóiparban már számtalanszor bizonyították, hogy tudják, mit csinálnak, talán most sincs ez másként.