Jön a Trumpchi Európába
A Guangzhou Automobile Co. Kínában már most is ismert, ha nem is kirívóan nagy autógyártó, amely Trumpchi, Gonow és Changfeng néven forgalmazza a termékeit Kínában. Most azonban úgy néz ki, megpróbálkoznak a nagy nyugati piacokkal: az Egyesült Államok után Európába is hoznak valamit mutatóba, nyilván abban a reményben, hogy ezzel elkezdődhet a terjeszkedésük ezeken a piacokon.
Ahogy a többi kínai gyártó, a GAC is exportál autókat egy ideje, bár elsősorban olyan fejlődő országokban vannak jelen, ahol a járművekre vonatkozó szabályok nem túl szigorúak, és az ár az átlagosnál is lényegesebb szempont. Így kapni Trumpchi típusokat például Nigériában, Chilében, a Fülöp-szigeteken és Szaúd-Arábiában is. A következő célpont Oroszország, ahol 2019-ben indulhat a GAC típusok forgalmazása. Az Egyesült Államokban az év elején mutattak be egy kompakt szabadidő-autót Enverge néven, Európába pedig az idei Párizsi Autószalonon érkeznek, egy A10 típusjelzésű járművel, bár az csak október 2-án derül ki, hogy ez pontosan micsoda.
Egyelőre az sem tiszta még, hogy a kínai gyártó milyen menetrend szerint tervezi az európai és észak-amerikai piacon való megjelenést, de egyelőre a kezdeti lépéseknél tartanak. A korábbi példák alapján ezek után még éveknek kell eltelnie, amíg felállítanak valamiféle kereskedő- és szervizhálózatot, és úgy általában megteremthetik a működési feltételeket az új piacon. Ez ráadásul drága dolog, korántsem biztos, hogy a GAC, amely Kínában úgy félmillió eladott autóval a piac alig több, mint 2%-át tudhatja a magáénak, valóban képes lesz megvetni a lábát Európában.