Sok szempontból érdekes autó a Škoda legújabb tanulmánya: egyrészt ezzel mutatják meg új, rövidebb, VW Golf-alapú kompakt modelljüket a csehek, másrészt azt is, hogy hogyan próbálják meg összehozni a sportos arculatot az alacsony fogyasztással és károsanyag-kibocsátással. A meglepetés az, hogy ehhez egy viszonylag régen ismert megoldást választottak: a Golf GTE hajtását használták fel.
Ezt így ugyan nem írták le, de a hajtásrendszer jellege ugyanolyan, mint a VW sportos hibridjének. Egy 1,5 literes, 148 lóerős, turbós benzinmotor és egy 102 lóerős villanymotor dolgozik együtt benne, ez utóbbit 13 kWh-s Li-ion akkucsomag táplálja, amely kívülről is feltölthető mintegy 2,5 óra alatt. A 245 lóerős összteljesítmény arra elegendő, hogy 7,1 másodperc alatt érhesse el a tanulmány a százas tempót, a 209 km/h-s végsebesség viszont valószínűleg csak a benzinmotor használatával is tartható.
Két újabb vázlatot is mutattak az autóról, amelyek láttán egyértelmű, hogy ha a méretek és műszaki megoldások alapján sejthető is a Golf rokonság, a csehek formatervezői mindent megtettek, hogy ebből semmit ne lássunk. A masszív C oszlop helyett harmadik oldalablakot kapott az autó, amelyről egyesek már a Rapid utódaként beszélnek.
Az valószínűleg a jövő heti bemutatón derül ki legkorábban, hogy tervezik-e a Vision RS szériaváltozatának gyártását, bár a formaterv alapján azt mondanánk, nemigen lehet akadálya, hogy akár egy-két éven belül gyártásba menjen a típus az Octavia rövidebb alternatívájaként.