Sainz és Kankkunen korábbi autóját valaki?
A Toyota ralisikereinek egyik legfontosabb darabja ez a Celica Gt-Four ST, amit egy jobb Ferrari áráért kínál most olasz tulaja. Ezzel nyerte meg második világbajnokságát Carlos Sainz, de még Juha Kankkunen is rakott bele pár kilométert.
Bár mostanság épp megint sora nyerik a versenyeket a világbajnokságon, a Toyota ralis aranykora a kilencvenes évek első fele volt. Ott kezdődtek a nagy évek, hogy Carlos Sainz-cal 1990-ben megnyerték az egyéni címet, amit aztán megismételtek a '92-es szezonban is. Ez utóbbi utolsó futamán, a brit ralin dőlt el a cím, amit Sainz ezzel a Celicával nyert meg. Az autónak már önmagában ezért lenne gyűjtői értéke, de itt még nem volt vége a pályafutásának.
Miután az autó pihent egy nagyot a Toyota kölni bázisán, 1994-ben újra elővették. Juha Kankkunennek kellett egy tesztautó a Szafari-ralira készülve, így pakoltak alá egy új futóművet, hogy bírja a négyszeres világbajnok kezei között a kenyai terepen. Innen már vissza sem hozták Európába, a helyi Toyotánál maradt, helyi versenyeken szerepelt, aztán valahogy Paraguay-ba került és még ott is jutott neki pár verseny.
Dél-Amerikából vette meg mostani tulajdonosa, aki egy alapos restaurálás alatt a Kankkunen-féle szafaris dizájnnal vigyázta eddig. Most viszont eladó lett a Toyota, 229 ezer euróért (75 millió forint) árulják az autoscouton.