Hetedszer is eljött a 3-as BMW
Az új 3-as külsejét már tegnap megcsodálhattuk, most pedig az is kiderült, mit rejt az új csomagolás.
Az ránézésre is valószínű volt, hogy a 3-as BMW tovább nő, és így is lett: az autó bő tenyérnyivel, 8,5 centivel lett hosszabb – a teljes hossz 4,71 méter lett –, amiből a tengelytáv növekedése 4,1 centi. A szélesség és a magasság kisebb mértékben, 1,6 centivel, illetve kerek 1 milliméterrel, de szintén nőtt, viszont sikerült 55 kilogrammot faragni az autó összsúlyából – legalábbis a 330i változat esetében. Az egyetlen, ami nem változik az új 3-asban, az a csomagtér mérete: továbbra is 480 liter marad.
Az új forma légellenállási szempontból messze az eddigi legjobb: a korábbi 0,26-os formatényezőt sikerült 0,23-ra csökkenteni, és mivel a homlokfelület alig nőtt, ez valószínűleg a fogyasztási és dinamikai adatokon is látszik majd.
A 3-as BMW összesen ötféle motorral érkezik, legalábbis a forgalmazás kezdetén. A két benzinesbe kétliteres, turbós négyhengeresek kerülnek, a 320i-be a szabvány blokk 184 lóerős és 320 Nm csúcsnyomatékú, a 330i-be 258 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú változatát építik. Természetesen már ezek is igazán jó dinamikát ígérnek, a gyengébbik is 7,2 másodperc alatt gyorsul százra és legfeljebb 238 km/h-val haladhat, míg az erősebb 5,8 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, és 250 km/h-nál áll meg a gyorsulás.
Ezen felül lesz három dízelkivitel is. A 318d és a 320d ugyanazt a kétliteres dízelt kapja, az előbbi a 150 lóerőset, az utóbbi a 190 lovasat, míg a 330d lesz eleinte az egyetlen hathengeres modell: ebbe a 3 literes sorhatos 265 lóerős és 580 Nm maximális nyomatékú változata kerül. Természetesen ez utóbbi a kínálat leggyorsabb darabja is: 5,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, és sebessége csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti túl a 250 km/h-t.
Kézi váltót csak a két négyhengeres dízelhez adnak, az összes többibe nyolcfokozatú automata kerül, ahogy ez lassan megszokott a BMW-nél. Úgy tudjuk, a motorválaszték 2019 közepére teljesedhet ki, ekkorra várhatók a hathengeres benzinesek, a konnektoros hibrid, és talán lesz egy háromhengeres benzines alapváltozat is.
Úgy néz ki, a belső térben is rendet csinál a BMW az új 3-as bemutatása kapcsán. Végre sikerült valamelyest integrálni az információs kijelzőt is a műszerfalba, már nem tűnik úgy, mintha utólag helyezték volna el a kész formatervben, a műszereket pedig egy 12,3 hüvelykes kijelző helyettesítheti, amely egyelőre felárért lesz elérhető.
Bár a bemutatót már most megtartották, az új 3-as BMW európai forgalmazása csak a jövő év elején indul, ennek megfelelően egyelőre az új modell árait sem közölték.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- A párizsi szalon szépe: egy francia kupé
- 456 lóerő, 800 newtonméter és ezek még csak a Peugeot drámai szépségű kupéjának hihetőbb ígéretei.
- Így néz ki a következő Audi R8
- Nem hittük volna, de lesz folytatás, itt van rá a bizonyíték.
- Kiderült, ki segít autót tervezni a vietnamiaknak
- Rapidrandi a jövő Škodájával: ha így marad, ütős lesz
- Villanyautóként jöhet hozzánk a szuperolcsó Renault
- A Renault újdonsága már nem is autó
- Dízel, benzines vagy hibrid? A Citroen válasza: mindhárom
- Nagyobb és áramvonalasabb az új Mercedes B osztály