Az eleve meglepő, hogy a Ford a saját nevére vesz egy kínai tervezésű autót, pedig most pontosan ezt teszik. De az ügy ennél sokkal viccesebb.
A Ford Territory a kínai gyártó partner, a Jiangling Motors Corporation egy típusának, a Yusheng S330-asnak az átszabott változata, a Ford a jelvényen kívül csak az orr-rész kialakításába szólt bele, egyébként egy az egyben a JMC konstrukcióját veszik át. Ez egy a számtalan Kínában tervezett kompakt szabadidőautó közül: divatos, közepes méretű – 4,58 méter hosszú, 1,936 méter széles és 1,674 méter magas – viszonylag olcsó modell, amely ugyan valamivel nagyobb a Kugánál, de a JMC-Ford kínálatban valamivel alacsonyabb áron szerepel majd. A motor állítólag a Ford Ecoboost egy változata: az 1,5 literes turbós benzines GTDi jelzésű motor 145 és 163 lóerős változatokban készül.
Ebben eddig nem is volna semmi rendkívüli – bár nagy nemzetközi gyártók eddig nemigen vették át a kínai autóipar modelljeit – de ha tovább követjük a típus családfáját visszafelé, kifejezetten érdekes részletekre derül fény. Például hogy a Yusheng 330 tulajdonképpen a Landwind X7 egy megváltoztatott formatervű változata, a Landwind X7 pedig a Range Rover Evoque szemtelenül pontos kínai másolata. A kör ott zárul be, hogy a Range Rover Evoque műszaki alapjai még az előző Mondeóhoz fejlesztett Ford EUCD platformon alapszik.
Mindennek persze nincs sok jelentősége számunkra, hiszen a Ford Territory csak Kínában lesz kapható. Ott viszont azt várják tőle, hogy fellendítse az utóbbi években, nem kis részben a viszonylag régi modellekből álló kínálat miatt visszaesést mutató eladásokat.