Bemutatkozik a BMW új giga-terepjárója
Kisebbek lettek a vaddisznó-agyarak – de azért köszönik, megvannak – és néhány apró részlet még változott az X7-esen a tanulmányautóhoz képest, de a lényeg nem. Még ebben a zsírosnyakú kategóriában is kevés autó sugározza érthetőbben, hogy bárkit bármikor kész lelki furdalás nélkül eltaposni.
A formatervre már rácsodálkoztunk a tanulmány kapcsán, és itt tényleg csak a részleteken csiszoltak egy keveset. A fényszórók egy kicsit magasabbak, a légbeömlők alacsonyabbak, a hűtőrács és az alsó nyílások közt most hagytak elég helyet a rendszámtáblának, és mintha a felnik is kisebbek lennének, bár a legkisebb is 20 hüvelykes, és rendelhető a típus 21-es vagy 22-es felniken is. Az X7 egyébként a legszürkébb formatervvel sem lenne egy rejtőzködőművész, ami a puszta méreteinek köszönhető: 5,15 méter hosszú, a tengelytávja is 3,11 méter, a szélessége két méter, a magassága pedig 1,8 méter. Ezek után nem csoda, hogy a legkönnyebb változat 2395 kilogramm.
Ekkora testet már nem bízzák négyhengeres motorra: a legkisebb változatba is 340 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú 3 literes hathengeres motor kerül. Ez 6,1 másodperc alatt gyorsíthatja az X7-est százig, és 245 km/h végsebességet biztosít a számára. Az átlagfogyasztás a gyári adat szerint 9 liter, ami egy ekkora autóhoz képest elég kevésnek tűnik, de majd a gyakorlatban kiderül, hogy tényleg hozza-e ezt az értéket. Európában egyelőre nem is lesz másik benzines kivitel, Észak-Amerikában a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motor 462 lóerős változatával is kínálják majd. Dízelből viszont kettő is akad. A gyengébb 265 lóerős, 620 Nm csúcsnyomatékú háromliteres hathengeressel érkezik, ez 7 másodperc alatt gyorsul százra, 227 km/h érhető el vele, és 6,8 literes átlagfogyasztást ad meg rá a gyártó. Mifelénk a csúcsmodell kezdetben az M50d lesz, ebbe a négyturbós hathengeres turbódízelt építik, 400 lóerővel és 760 Nm maximális nyomatékkal. Állítólag ez is beéri 7,4 liter gázolajjal száz kilométeren, ami még mindig a csoda kategória egy ekkora karosszériával, de közben 250-nel veretheti a limitert, és 5,4 másodperc alatt gyorsulhat százra.
Ha nem volna ilyen kis rokonszenves arca, azt mondanánk, tágas nagycsaládos-autó az X7-es, legalábbis a csomagtartója szép nagy. Két üléssorral 750 literes, a második sor támláit ledöntve pedig akár 2,12 köbméternyi tér is nyerhető. Természetesen elérhető a típus harmadik üléssorral, ha ezt is használnánk, a csomagoknak már nem marad csak 326 liternyi hely az ötödik ajtó mögött.
_
Ahogy az ilyen nagyobb SUV-okat általában, az X7-est is amerikai üzemében gyártja majd a BMW, innen látják el a világ többi részét is. A tervek szerint a forgalmazás jövő márciusban kezdődik.