Bár nagyon sokat hallani a német luxusautó-gyárak villanyautó-programjairól, azokból nem sok valósult meg a mai napig. Ennek köszönhető a furcsa jelenség is: a Jaguar taxik München utcáin, amelyeket ráadásul a város önkormányzatának anyagi támogatásával vásárolt a Müncheni Taxiközpont.
![ipacetaxi](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2116/21166/211669/21166958_657d1c6301d57f4b7b2566a57f8a8362_wm.jpg)
Egyelőre tíz járműről van szó, és állítólag azért választották a Jaguar I-Pace típust, mert csak ez felelt meg a feltételeknek. Elektromos autókat szerettek volna forgalomba állítani, amelyekkel az a cél, hogy a jelenlétükkel népszerűsítsék a villanyautózást, az emberek élőben is meggyőződhessenek róla, hogy milyen a csendes, károsanyag-kibocsátás nélküli járművekkel közlekedni. Német gyártmányt azonban nem találtak, amely elég tágas és nagy hatótávolságú lett volna, hogy alkalmas legyen a szabványnak számító E osztályú Mercedesek kiváltására. Elég komoly fricska ez a helyi autóiparnak, különösen azt nézve, hogy az Audi és a BMW központja is Münchenben illetve a környékén van, a taxikat viszont Németország-szerte elsősorban a Mercedes szállítja: még mindig elsöprő többségben vannak az E osztályok és a V osztályú kisbuszok.
A tíz Jaguar persze aligha alkalmas rá, hogy kiszorítsa a hagyományos taxikat a forgalomból akár csak Münchenben, viszont jól elférnek egymás mellett, különösen azért, mert a viszonylag magas ár ellenére az I-Pace-ekbe ugyanúgy 1,9 euróért lehet utazni kilométerenként, mint a dízel-Mercedesekben.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)