Túlzottan szennyezhetnek a Volvo teherautói

2018.10.19. 13:31

Úgy tűnik, bizonyos üzemeltetési körülményeket rosszul vettek figyelembe a Volvo mérnökei. Az eredmény nagyarányú visszahívás lehet, bár a részleteket egyelőre nem közölte a svéd teherautó-gyártó.

volvotrucks

Anders Christensson, a Volvo Trucks befektetői kapcsolatokért felelős igazgatója azt nyilatkozta, hogy bizonyos esetekben a Volvo teherautókban és buszokban alkalmazott dízelmotorjai nem érik el az üzemi hőfokukat, ami kondenzvíz-kiváláshoz vezet, ez pedig a nitrogén-oxid-kibocsátás növekedését eredményezi. „Ilyenkor a műszerfalon kigyullad a megengedettnél magasabb nitrogén-oxid-kibocsátást jelző lámpa” - mondta az igazgató.

Szinte biztos, hogy a Volvónak az összes érintett motort vissza kell hívnia, de azt egyelőre nem közölték, hogy a probléma mióta áll fenn, ahogy azt sem, hogy hány járművet érinthet. Azt viszont már most hangsúlyozta a svéd gyártó, hogy nem szándékos tervezési hibáról van szó – a VW dízelbotránya után érthető is, hogy ezt külön kiemelik.

A kérdéses motorok Észak-Amerikában és Európában eladott járművekbe kerültek, de ha a hiba évek óta fennáll, akkor ez akár milliós nagyságrendet is jelenthet. A Volvo tavaly e két piacon 143 ezer teherautót értékesített összesen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.