Kilencszáz milliót ért az utolsó utáni léghűtéses Porsche
Atlantában árverezték el a hét végén a 911 Turbo Classic Series nevű autót, egy vadonatúj példányt az utolsó léghűtéses Porsche 911 Turbo S-ből, 450 lóerős motorral.
Ez valóban az utolsó utáni léghűtéses Porsche: kézzel beütött alvázszáma eggyel nagyobb, mint a legutolsó 993-as sorozatú 911-esé, és műszakilag nem is különbözik húsz évvel ezelőtti elődjétől. A 450 lóerős motor is létezett már akkor, és ez képviseli a gyári, utcai léghűtéses Porsche motorok csúcsát a mai napig, bár a blokkban még rengeteg a tartalék.
Az autó arany-fekete fényezése viszont már a 2018-as 911 Turbo S Exclusive Series témájára rímel, természetesen ugyanazt a festést is kapta az egyedi autó, mint a jelenlegi 911-esek legkülönlegesebbje.
Az aukción, ahol egyébként csak Porschéket árverezett az RM Sotheby's, tíz perc alatt talált gazdára az aranyszínű, vadiúj 993-as Porsche, méghozzá 2 743 500 euróért, ami az aktuális árfolyamon 889,5 millió forintnak felel meg. És ezt az összeget annak ellenére fizette ki valaki, hogy az autóval legfeljebb lezárt úton vagy versenypályán lehet közlekedni, Európában legalábbis biztosan, hisz csak a húsz évvel ezelőtti környezetvédelmi normáknak felel meg.