Európa is kap környezetbarát kamiont
Majdnem két éve, hogy a Nikola Motors bemutatta első két termékét, és bár a One és a Two még mindig nem sokkal több szép ígéretnél, már Európát is célba vette a cég a Tre nevű modellel.
A tervek szerint villanymotorokkal és üzemanyagcellás hidrogénhajtással valósítaná meg a Nikola Motors a hosszú távú, környezetkímélő közúti fuvarozást, ám két első modelljük a méretei miatt szinte csak Észak-Amerikában volna használható. Ezért készítették el a harmadikat: a Tre rövid fülkéjével a világ többi része számára jelenthet megoldást, ahol Európához hasonlóan a szerelvény összméretét korlátozzák a törvények, és nem a vontatmányét.
A technológia az eltérő formaterv mögött persze ugyanaz: a Tre hajtását is villanymotorok végzik – a Nikola Motors szerint 500 és 1000 lóerő közti változatokat gyártanak majd – az 500 és 1200 km közti hatótávot pedig üzemanyagcellás hidrogénhajtással tervezik elérni.
A vontató formaterve kétségtelenül korszerűnek hat, bár talán túlzottan is emlékeztet az aktuális Scania S sorozatra. Az aerodinamikailag kedvezőtlen függőleges orr-kialakítást láthatóan igyekeztek olyan megoldásokkal ellensúlyozni, mint a burkolt hátsó kerekek, bár a valódi problémát a kamionok esetében a vontatmány formája okozza, ami akár fuvarról fuvarra változhat.
Ennek a típusnak a gyártása is Európában zaljana, bár hogy hol, azt egyelőre a gyáriak sem tudják. Állítólag még keresik a megfelelő helyszínt, ahol gyárthatnák a típust. Ennek megtalálására azonban még bőven van idő: 2022 előtt biztosan nem kezdődhet a gyártás, és mivel Európában 2030 előtt a Nikola szerint sem épül ki a megfelelő számú hidrogén-kút, tömegigényekre négy év múlva még biztosan nem lehet számítani.