Először villantják fel, milyen lesz az új alsó középkategóriás Škoda belülről. Ez ugyan valószínűleg csak a csúcsmodellekre igaz, de két jókora érintőképernyő uralja a műszerfalat, így csak néhány mechanikus kapcsoló marad meg.
Megszokhattuk már, hogy az autógyártók kis lépésekben csorgatják lefelé az újabb műszaki megoldásokat. Így terjed lassanként a nagy érintőképernyők használata: a Mercedes már öt éve ilyet ad az S osztályhoz, és ma már tényleg filléres tétel egy nagyobbacska tablet a szupermarketben, de az alsó középkategóriában csak most kezdenek terjedni a nagyobb kijelzők.
A Škoda Scala ilyen szempontból előrelépést hozhat: 9,2 hüvelykes középső kijelzőt kap, amelyet ugyan úgy szerelnek fel, mintha nem lenne a formaterv szerves része, de ezt más gyártók sokkal drágább autókban is elkövetik, és a csehek legalább egy kis peremet terveztek alá, hogy legyen hova támasztani a képernyőt taperoló kezünket, ha már egy csomó beállítás csak innen lesz elérhető.
Természetesen elérhető lesz az új modellhez a Virtual Cockpit nevű műszerhelyettesítő LCD is, ami 10,25 hüvelykes, nem érintésérzékeny, és a Škoda egyelőre felárat kér érte. Persze, nyilván nem lehet egy pillanat alatt kirántani a talajt a mechanikus órák gyártói alól, de van egy olyan érzésünk, hogy a digitális kijelző ma már olcsóbban szerezhető be, mint a mutatós műszerek.
A műszerfal-képek mellett néhány belső méretet is közöltek, például kiderült, hogy a Scala hátsó térkínálata nemigen tér el az Octaviáétól. Csak széltében kevesebb a hely néhány centivel, viszont a térdeknek ugyanannyi hely jut – 7,3 centi – míg a fejtér a Scalában még bőségesebb is lesz, mint a nagyobb modellben.
Az is kiderült, hogy mikor és hol tervezik leleplezni az új nép-Škodát: Tel Avivban tartják a világpremiert, 2018 december 8-án.