Villanyautó-motort mutatott be a ZF
Csak vezérlés és akkumulátor kell a ZF újdonságához, amellyel akár villanyautót, akár hibrid modellt viszonylag könnyű építeni.
A beszállítók között is legalább akkora a verseny az elektromos hajtások fejlesztésében, mint az autógyárak között. Aki olcsóbban képes jobb megoldást kínálni beépítésre készen, az kapja a nagy megrendeléseket – nyilvánvaló, hogy a ZF is erre hajt. A német hajtás-specialista most kész elektromos hajtást mutatott be, amely 204 lóerős (150 kW-os), és olcsóbb, mint a manapság jellemző megoldások.
Az egyik újítás, hogy a villanymotor aszinkron rendszerű, amihez nem kellenek állandó mágnesek, így olcsóbb gyártani, mint az elektromos autókban manapság jellemzően használt szinkronmotorokat. A 13 ezres fordulatszámon működő motorhoz egy 9,6:1 arányú lassítóáttétel is tartozik, további áttételezésre a motor rugalmas természete miatt nincs szükség.
Az egység egyik előnye, hogy viszonylag kicsi: 45 centi a két kihajtótengely közötti távolság, a magassága pedig 51 centi, így a legtöbb mai autóba viszonylag könnyen integrálható. A tömege 113 kilogramm.
Azt egyelőre nem jelentették ki egyértelműen, hogy megvette-e már valamelyik autógyártó a ZF autóba szánt villanymotorját, de abból, hogy a gyártást még az idén beindítják, arra lehet következtetni, hogy legalább egy megrendelő már akad.