Bár több szó esik az elektromos autókról, egyelőre az üzemanyagcellás hidrogénhajtást is tovább fejlesztik a gyártók. A Mercedes például most kezdi a GLC F-Cell kis sorozatú gyártását, amelyet első körben minisztériumok és nagyvállalatok flottáinak szállítanak, jövő tavasszal azonban már magánszemélyeknek is kölcsönöznek majd néhányat.
Az új modell nem csupán egy újabb üzemanyagcellás modell, a gyáriak szerint ez az első hidrogénhajtású konnektoros hibrid, amely összesen akár 500 km megtételére is képes töltés nélkül. A két karbonszálas burkolatú hidrogéntartályban összesen 4,4 kilogramm gázt tárolhatnak nagy nyomáson, ez nagyjából 430 kilométerre elég, ehhez tesz hozzá a 13,5 kWh-s akkumulátor nagyjából 70 kilométert.
A legnagyobb gondot az okozza jelenleg, hogy viszonylag kevés a hidrogén-kút még Németországban is, ezért is adják bérbe az összes példányt nagyobb városok környékére: Stuttgartba, Düsseldorfba, Berlinbe, Hamburgba, Frankfurtba, Münchenbe és Kölnbe jut a típusból. A minisztériumokon kívül olyan nagyvállaltok kapnak az első hullámban, mint a német állami vasút (DB), illetve két gázgyártó specialista, a Linde AG és az Air Liquide, amelyek egyebek közt sűrített hidrogén előállításával is foglalkoznak.
Az autó ránézésre egyébként alig tér el a hagyományos hajtású GLC-ktől: a különbséget csupán néhány visszafogott F-Cell felirat és kék betét jelzi.