Ez lesz a világ kedvenc Toyotája?
Alaposan meg kell nézni az új lépcsős hátú Corollát, hogy rádöbbenjünk, itt semmit sem hagytak érintetlenül, annyira hasonló stílusú az elődjéhez. Pedig lecserélték a műszaki alapokat és újraterveztek minden egyes lemezt, de nyilván nem akarták feladni a folytonosság érzését.
A legfontosabb változtatás egyértelműen a vadonatúj platform alkalmazása: az új Corollát már a moduláris TNGA alkatrész-rendszerre építették, ami a Volkswagen MQB-jéhez hasonló autóépítő készlet, egy csomó egymáshoz passzoló egyen-alkatrésszel, amelyek köré mindenféle méretű és formájú autó viszonylag gyorsan megtervezhető.
Ezúttal már a Corollát is ezekből a szabvány elemekből építették fel, de úgy, hogy közben a karaktere ne változzon sokat. A tetővonal, az oldalablakok sziluettje és az autó arányai is emlékeztetnek az elődre, ahogy a méretek sem változtak érdemben.
A tengelytáv 2,7 méter, az autó hossza 4,64 méter, a szélessége 1,78 méter, a magassága pedig 1,44 méter, azaz a legtöbb mérete legfeljebb milliméterekkel tér el az elődjeiétől. A pontos összehasonlítás már csak azért is lehetetlen, mert az előző Corolla is többféle orrkialakítással készült, ami kismértékű eltérést jelentett a hosszukban, és a jelenlegiből is rögtön kétfélét mutattak be, az egyiket a kínai, a másikat észak-amerikai piacra. Mi valószínűleg az amerikai változatot kapjuk – ami Kínában is lesz, de Levin néven – az ötajtós Corolláéhoz hasonló horgas végű fényszórókkal.
Annyi azonban mindben közös, hogy a motor lejjebb került, az első túlnyúlás rövidebb, a hátsó pedig hosszabb lett, ami jobb helykínálatot és alacsonyabb tömegközéppontot jelent. Hogy a változás érezhető lesz-e, az persze most még megjósolhatatlan, de a Corolla fejlesztésének vezető mérnöke, Yoshiki Konishi nagyszerű vezetési élményt ígér. Ehhez az új futómű is sokat hozzátehet: a Corollában most először alkalmaznak több lengőkaros hátsó futóművet az olcsóbb csatolt hosszlengőkaros megoldás helyett.
Motorból egyelőre kétféléről tudunk: egy 1,8 literes 140 lóerős és egy 2 literes, 170 lovas szívó négyhengeresről, ám valószínű, hogy Európában nem ezekkel érkezik a típus, hanem az ötajtósból és a kombiból már ismerős hajtásokkal: az 1,2 literes, 115 lóerős turbós benzinessel, vagy a kétféle hibrid hajtással, amelyek közül az 1,8 literes benzinmotor köré épülő 122, a kétliteres motor köré épülő 180 lóerős. Dízelmotor nyilván nem lesz, a Toyota évekkel ezelőtt bejelentette, hogy nem készít több dízel-személyautót.
A Corolla szedán eddig is a Toyota legnépszerűbb modellje volt, és ezt a státuszt nyilván igyekeznek is megőrizni. Az új modell valamivel érdekesebb az elődjénél, de egyértelműen változtatásokra volt szükség, miután a legnagyobb rivális, a Honda Civic néhány éve radikálisan megváltozott.
Az új Corolla generáció forgalmazása Európában 2019 tavaszán indul majd, az olyan részletekre, hogy mibe kerül majd egy-egy példány, akkor derülhet fény.