Versenyterepjárót épített a Lamborghini
Magas építésű, terepjáró-jellegű autókkal eddig legfeljebb a terepraliban versenyeztek, de az ott futó járműveknek már rég nincs közük a hasonló felépítésű utcai gépekhez. A Lamborghini mégis készít egy versenyváltozatot az Urusból, amelynek a prototípusát most meg is mutatták.
Az ST-X-et egyelőre tanulmánynak hívják, pedig sokkal inkább csalinak tűnik. A későbbiekben ugyanis egész versenysorozatot terveznek ugyanilyen átépített terepjárókkal, ám előbb össze kell szedni azokat, akik hajlandók lennének fizetni a részvételért. A Lamborghininél úgy képzelték el, hogy az Urus kupa pilótái mindent készen kapnának, a pályát, a felkészített autót, a versenyszervezést, csak be kell ülni és nyomni neki – persze miután az illető mindennek az árát kifizette.
Több gyártónál működik már hasonló elven házi versenysorozat, bár ilyesmit jellemzően inkább sportkocsikkal szokás szervezni. Ám úgy néz ki, a Lamborghini az Urusból is igyekezett kihozni, amit lehetett: állítólag negyedével csökkentették az autó menetkész tömegét, azaz 1,65 tonna körül lehet az ST-X, persze úgy, hogy közben az FIA biztonsági szabványának mindenben megfelel. Így ha a gyári V8-as biturbó motor teljesítményét nem növelik, az Urus akkor is gyorsabb lesz ebben a formájában.
Az éles versenygépet állítólag jövő ilyenkor, a 2019-es Lamborghini World Final hétvégéjén láthatja először a közönség – akkor talán műszaki részletből is többet közölnek – és ha minden a tervek szerint alakul, és elég érdeklődő jelentkezik, 2020 elején indulhat a kupa is.