Aion S: szupermodern villanyautó Kínából?
A fotókon egy meglehetősen sablonos négyajtós személyautó látszik, a GAC tanulmányát ennél azonban jóval többnek szánják: a Tesla Model 3 közvetlen ellenfelének.
A forma alapján leginkább talán Toyotának néznénk a kínaiak újdonságát, de míg a japán gyártónál a kellemes jellegtelenség egyfajta filozófiává nemesült az évek során, amely a végtelen megbízhatóság mítoszával együtt alkalmas rá, hogy bárkiben bizalmat keltsen, itt inkább neveznénk véletlennek. Akadnak ugyanis olyan részletek bőven, amelyeken látszik, hogy a formatervezők igyekeztek maradandót alkotni, de ezúttal ez nem igazán jött össze: a kínai csoda arányai épp annyira esetlenek, hogy elnyomják mondjuk a formás hátsó lámpák esztétikai erejét.
Sajnos részleteket nem igazán árultak el, csupán annyit, hogy 0,245-ös formatényezőt sikerült csinálni az autónak – ami a nagy első légbeömlők láttán eléggé hihetetlenül hangzik – és hogy tisztán elektromos hajtáslánca ellenére 500 km feletti hatótávot tud majd egy töltéssel, a Tesla Model 3-énál megfizethetőbb áron.
A GAC Motors egyike azoknak a kínai autógyártóknak, amelyek elég erősnek érzik magukat a külföldi terjeszkedéshez. Nemrégiben Európában és Észak-Amerikában is bemutatták a márkát, igaz, csak tanulmányautókkal, illetve a jelenlegi, kissé még elavultnak ható kínálattal. Ám ígéretből nincs hiány, és az Aion S is közéjük tartozik: ez az egyik modell, amelytől külföldön is komolyabb érdeklődést várhatnak.
A cég az elmúlt évtizedet saját állítása szerint az elektromos autók gyártásához szükséges öt technológia, a villanymotorok, az akkumulátorok, a vezérlőrendszerek, az elektromechanikus tengelykapcsolók és a rendszerintegráció fejlesztésével töltötték, és az eredményeik önmagukért beszélnek majd. Emellett azt is hozzátették, hozzájuk hasonlóan a Toyota, a Honda és a Hyundai is nevetség tárgya volt korábban, de ezeken a cégeken már senki nem nevet.