Nem egyértelmű, hogy van-e bármi értelme, de egyre egyértelműbb: az Audi szemtől szemben próbálja legyőzni a Teslát. Saját vadászterületén, azokban a kategóriákban, ahol a legerősebb. Az e-Tron GT legalábbis erre utal.
Az e-Tron Quattro révén ma már az Audi is valódi villanyautó-gyártónak számít, de a nagy terepjáró láttán még úgy gondoltuk, a német márka egyszerűen csak a divat után megy. Nagy villany-SUV-ot építettek, mert benzinesben is ez a divat. Nos, valószínűleg tévedtünk: azért építettek a nagy villany-SUV-ot, mert a Teslának is van. Erre itt a bizonyíték: az e-Tron GT tanulmány, ami minden szempontból nagyszerű, szép, elegáns, hatékony, de pontosan ugyanazokat az építési elveket testesíti meg, amelyekkel a Tesla Model S hódítja meg a világot 2012 óta.
A számokban az Audi persze itt sem olyan erős, mint a Tesla, de mivel hasonló elektromos rendszert alkalmaztak, mint a szériagyártású e-Tron Quattróban, ez nem is meglepő. Itt is 90 kWh-s az akkucsomag, de a hajtás teljesítménye nagyobb: a két villanymotor összesen 590 lóerő összteljesítmény leadására alkalmas, így az autót 3,5 másodperc alatt gyorsítják százra, 12 alatt kétszázra, és a gyorsulás csak azért áll meg 240 km/h-nál, hogy az akkumulátor ne merüljön le túl hamar. Az Audi ezúttal is 400 km-es hatótávról beszél, ami a Teslához képest gyengébb eredmény – ugyanekkora akkuval a Model S akár 470 km-t is elmegy, méghozzá a valósághoz legközelebb álló EPA mérések szerint – de azért kevésnek már nem neveznénk. Az pedig kifejezetten ígéretes, hogy 20 perc alatt tölthető 80%-ra a 800 V feszültségű akkucsomag.
Az e-Tron GT ráadásul az utóbbi évtized talán legkívánatosabb Audija: olyan fazonú, mint egy A7-es, csak annál egy kicsit sportosabb, érdekesebb, lendületesebb a formája. Ráadásul nem is tűnik szűkösnek, legalábbis a 2,9 méteres tengelytáv, a 4,96 méteres hossz, valamint a 450 literes hátsó és 100 literes első csomagtér alapján.
Ha ezzel valaki 2014-ben áll elő, akkor már rendelnénk is a temetést a Teslának: a kaliforniai cégnek akkor esélye sem lett volna, még a jobb adatai dacára sem. Így viszont az az érzésünk, az Audinak nincs sok keresnivalója: a Tesla 2012 óta gyártja a Model S-t, a németek viszont 2020-ra ígérik a sorozatgyártásra érett autót, és 2021-re a gyártás beindítását.